piątek, 19 lutego 2016

Szybkie powitanie i równie szybki poradnik


Podobno w przemówieniu pierwsze zdanie jest zawsze najtrudniejsze. A więc mam je już poza sobą - Wisława Szymborska. Tym cytatem wybrnęłam z kłopotu, jaki zwykle napotykają blogerzy przy pierwszej notce. Cześć, nazywam się (imię lub pseudonim) a blog będzie o (temat, który zdaniem blogera jest oryginalny i da mu mnóstwo wyświetleń). Na tym blogu nie będę poruszać tylko jednego konkretnego tematu, więc, drogi czytelniku, spodziewaj się wszystkiego i niczego. Recenzji, felietonów, satyry, przepisów na zupę pomidorową, filozofii... Coś dla każdego. 
A na dobry początek coś dla wegetarian, wegan i mięsożerców. Poradniki sprzedają się dziś jak świeże bułeczki, bo nikt
nie wie, jak ma żyć, i z przyjemnością wyda 30 zł, aby ktoś inny powiedział mu, jak ma żyć. Powstało mnóstwo poradników dla wegetarian, bezglutenowców, bezcukrowców i innych bezjedzeniowców. Istnieje też jeden, moim zdaniem wybitny, poradnik dlaczego należy zrezygnować z żucia trawy i zatopić zęby w mielonym. Niestety, porady te nie zostały nigdy zebrane w jednym miejscu, zazwyczaj zdobią smętnie internetowe fora, bądź pojawiają się na wyjściach ze znajomymi czy rodzinnych obiadach. Postanowiłam ułatwić poszukiwaczom dotarcie do tej skarbnicy wiedzy, i zebrałam najpopularniejsze porady tutaj. Miłego czytania!

DLACZEGO TRZEBA JEŚĆ MIĘSO? PORADNIK DLA WEGEŚWIRÓW

1. Każdy mięsożerca to dietetyk, bo wie czym jest białko i żelazo. Musisz go słuchać.
2. Białko znajdziesz tylko i wyłącznie w mięsie. Wszelkie grochy, fasole i soje to plotki i pomówienia. Bez mięsa nie ma białka. Umrzesz.
3. Za każdym razem gdy wybierasz sałatę zamiast plastra starej dobrej szynki, wpędzasz się w anemię. Jedynym ratunkiem przed śmiercią z braku żelaza jest mięso. Nie słuchaj biologów którzy mówią o żelazie w roślinach, oni chcą nas osłabić i przejąć władzę nad światem.
4. Nie podnoś ręki na tradycję!!! Jedzenie mięsa jest tradycją, którą musimy szanować, tak samo jak wydawanie córek za dzieci kuzynów, którzy mają pole koło naszego. Najlepiej gdy nowożeńcy nie mają jeszcze 16 lat.
5. Bóg stworzył świat i dał nam zwierzęta do jedzenia. Jako mięsożerca mam szereg naukowych dowodów na potwierdzenie tej teorii, byłem obecny przy powstaniu świata i słyszałem co Bóg mówił.
6. ALE TO JESZ RYBY?
7. Nasz układ pokarmowy jest układem mięsożercy. Spójrz na nasze zęby, jak u przyjaciół lwów i tygrysów!!! Mamy kły do rozszarpywania upolowanych ofiar, koniec tematu.
8. W paleolicie czy tam starożytności - zależy od mięsożercy historyka i jego teorii - ludzie żywili się tylko upolowanymi mamutami. Przecież dużo łatwiej i szybciej było zebrać kolegów, każdemu dać dzidę i trafić mamuta, niż rwać tą waszą trawę.
9. Wnusiu, to co ja ci dam, same ziemniaki i surówkę? Rosołku też nie? Oj dziecko dziecko, ale ty chudniesz ostatnio, sama skóra i kości, ja już nie wiem co mam z tobą zrobić...
10. ... bo wegetarianie to zboczeńcy i dewianci, dziś wege jutro homo!
11. Roślinki też żyją, czują, nie chcą być zjadane! Przecież rośliny posiadają mózg i narządy zmysłów, co daje im świadomość własnego istnienia i zapewnia odbieranie i przetwarzanie bodźców z zewnątrz . Słyszysz ten cichy jęk dochodzący z kanapki? To płacze sałata. 

Jeśli coś pominęłam, przepraszam, nie jestem w stanie porozmawiać o żywieniu z każdym trollem ani obalić każdego argumentu jaki napotkam na swojej ciężkiej, usłanej trawą drodze ;)

3 komentarze:

  1. Łał, intrygujące. Nie wiem czy ten "Poradnik dla wegeświrów" to tak na serio czy ironia? Mogłabyś powiedzieć, bo jestem bardzo ciekawa.
    Będę to zaglądać i życzę powodzenia w pisaniu.
    Pozdrawiam Tris *.* z http://hopebravestory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako wegetarianka z 7-letnim stażem miałam niejedną ciekawą rozmowę o jedzeniu mięsa i niejedno forum czytałam ;) to najczęstsze argumenty uczonych mięsożerców :)

      Usuń
  2. Ryba to nie mięso. To mnie rozwala zawsze! :D
    Pozdrowienia dla wegetarianki :)

    OdpowiedzUsuń

Nigdy nie zostawiłam odnośnika do swojego bloga pod cudzym postem, i od moich czytelników wymagam tego samego. Słupa ogłoszeniowego tutaj nie będzie, a komentarze z linkami usuwam.